Monday, August 1, 2011

Things that mean nothing for you might mean EVERYTHING for me...

Macam orang acah-acah nak bagi biskut.
Mungkin pada kamu, biskut itu cuma lebihan yang tidak diperlukan.
Tapi bagi saya, biskut itu perlu untuk saya meneruskan hidup.
Boleh tamat riwayat saya tanpa biskut yang tiada makna bagi kamu.


Lebih baik jangan dipelawa pada mulanya...
Andai kamu berkira-kira...
Kamu hanya menambah cuka..
Dalam luka yang lama terbuka..


Tapi tidak mengapa.
Saya pelajari hikmah dari semua ini.
Untuk hanya mendengar dan tidak sesekali menaruh harapan.
Dengan pelawaan atau kata janji.


Saya percaya, percaturan hidup ditetapkan Ilahi.
Bukan individu yakni insan lemah ini.
Biar Allah tentukan, sama ada saya dibiarkan laparkan biskut tadi.
Atau saya diberi nasi..
Yang tentunya lebih mengenyangkan dari biskut tadi.


Saya OK.
Dengan nasi ini, saya berjalan.
Maju kehadapan.
Tidak sesekali mundur ke belakang.
Tempat saya nun di hujung jalan.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...