Thursday, February 17, 2011

PANTAI MERDEKA : Bercanda ria

Took the opportunity on the long chinese new year holidays to visit Pantai Merdeka.  Dah lama sangat tak pegi.  Rasanya last visit when I was 21.  And now, after 7 years...  I bring my mini family to the place.  ;p  Manusia adalah super duper ramai kat situ.  Huhuh, kata long holidays kan?  ;p

Sampai jek, Saif terus nampak UPIN.  Suka dia dapat Upin yang bertahan cuma sehari sebab Papa pecahkan.  Hahah, bukan Saif tau..  Papa yang pecahkan!  ;)


Pantai Merdeka dah takde pasir halus.  Yang ada, ala2 batu kerikil.  And kalau air pasang, dah jadi macam kat Padang Kota, Penang.  Takde 'pantai' langsung.  Huhuh...


Ramai sangat.  Banyak khemah tepi2 pantai.  And ramai orang bawak bekal, nasi lemak etc which is so sweet.  ;)  Macam my family vacation dulu2..  Rasa nak ulang.. ;p


Us

 

Saif tak puas hati sebab Mama tak bagi mandi.  Not here sayang.  Balik mandi kat umah..  ;p


Tengok, nak amik gamabar bertiga pun payah.  Saif lak bad mood sebab takleh mandi laut.  Haha...


Kalau pegi tepi laut, tak sah kalau tak pekena rojak untuk Mama. Nugget untuk Saif.  Cincau untuk Papa. 


Best.  ;p





3 comments:

cikmOt said...

hurmm...lum pernah sampai sini...walaupun berkali2 lalu...sob sob...

DaZzlingLilLy said...

kak laili pun lama dah tak pi pantai merdeka..zaman kecik2 kot last pi sana

PUAN NANA said...

Cikmot : Sila la singgah! ;p Best jugak la, kalau tak ramai lagi best kot. Tapi laut tak berapa memuaskan la.. ;p

K. Laili : Ah, tempat jatuh lagi dikenang. ;p Tapi K. Laili selalu gi Penaang + Langkawi.. Jeles Nana..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...