Saturday, December 4, 2010

City Chain, Alamanda hilang 1 customer hari ni..

Or even more!

Tadi Na pegi City Chain, Alamanda sebab nak collect jam.  Sampai kat kaunter jek, Na pun keluarkan la resit and Na perasan the malay lady jeling Na sepintas and tanya " Dah kol blum?" tanpa tengok muka Na pun.  Na jawab "Dah" sambil senyum sebab happy nak dapat balik jam kesayangan.  Then terus the lady pegi bilik belakang, dum dum bunyi dia bukak tutup laci I guess untuk cari jam Na.


Then dia keluar dari bilik, terus letak segumpal plastik and said "sign sini" pastu terus buat keja lain, ie tengok billing and make a call.  Ok, this is what we call 'kurang ajar'.  Apa susah sangat ke nak layan customer sekejap?  Na bukan nak kacau dia sejam.  Na cuma collect jam.  Tak sampai 10 mins la babe!  


Na check dulu jam tue.  Whether it's working or not.  And then Na sign.  Pastu ada satu sampul surat, Na ambil even Na tak tahu mine or not..  Then keluar.  The malay lady tak say thank you ke ape ke pon.  Tak pasal2 ko hilang 1 customer hari nie. 


Dalam kereta baru Na bukak sampul surat tue.  Ada satu surat dari Management City Chain.  They apologies for the delay as in dah exceed 2 months.  And ada voucher RM50 which I could spend in ANY City Chain.  Kebetulan Na memang nak carik jam untuk my sis.  Tapi disebabkan minah bebal jaga kaunter City Chain Alamanda hari nie yang rude, Na takkan beli kat situ la babe! 


Ish, tak suka la front liner yang nak moody tak tentu pasal.  Kalau tak suka, ko pegi keje ngan haiwan/tanaman..   




2 comments:

Najwa said...

eeeiiii...patut kena bahasakan+skolahkan sket bdk tu..

Kancilbiru said...

ee orang macam tu suruh bukak bisnes sendiri ja..nak terlingkup ke nak terlungkup ke dia punya pasal..hehe... kalau keja ngan haiwan pun, habis di gasak pulak haiwan tu nanti..kesian..

mmg KB pun tak suka jgk front liner yang suka buat muka..pls la kita bayar k,,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...