Thursday, December 23, 2010

Chinese food memang healthy kan?

Setelah makan sebanyak lima kali.  Baru la Na nak review makanan yang ada dekat Restoran Cina Muslim Mohd Adam Ali.  Alamat seperti di bawah.

74G Jalan Puteri
5/1 Bandar Puteri
Puchong

Nampaknya hubby sudah jatuh hati dengan makanan kat sini.  Tapi jangan risau ek SABA, awak tetap no 2.  Kedai mana nombor 1?  Mestilah Restoran air tangan Cik Nana.  Kan Bang?  :p


Nie makanan pertama yang kitorang try.  Ikan siakap masak Siam.  Ok, actually lupa nama apa tapi ada perkataan Siam.  Kailan ikan masin.  2 menu saja.  Ikan tue rangup, sambal pedas2 manis gitu.  Tapi memang sedap!  Tengok la, tinggal tulang je ikan tue.  :)  Kailan ikan masin pun sgt best.  Baby kailan yang besar tangan Saif tue.  Fresh sgt.  Sedap la.  And then, ada cili potong + kicap.  Na terlupa nak snap gambar sebelum makan.  Dah siap, baru amik....  Sorry...  


Then beberapa malam kemudian, hubby ajak lagi.  Kali nie makan char kue teow ngan nasi, ayam blackpepper.  Kue teow hubby memang sedap!  Mine terus terasa mcm tengah berpantang.  Heheh...  Tapi sedap oooo....


Nie makan nasi + udang masak sambal for hubby and nasi + ayam sweet sour for me.  Hubby punya lagi sedap.  Mine pun not bad.  Rangup ayam dia.  Cukup rasa la.  Pelik la, apa saja yang hubby makan nampak lebih enak dari biasa.  Mungkin sebab Na sangat sayangkan dia, apa saja yang disentuh oleh hubby nampak sedap.  Hahahaha....


Lagi 2 kali tapau.  Takde gambar.  Itu saja.  Rasanya nie la kedai Cina Muslim pertama yang Na makan.  :p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...