Friday, December 24, 2010

Burung apa? Burung puyuh... Burung apa? Burung tekukur...

This is my kampung boy!  Heheh, 2 or 3 tahun lagi sure dah pandai pegi mancing ikan or mandi kat parit.   Proud of u bebeh!  :)  Ingat tak Na pernah cerita yang Na ada cabut bulu puyuh hari tue?  Ha, adik ipar Na bela puyuh.  Banyak jugak la.  Tapi skang dah kurang sebab kalau Na balik kampung je Abah sembelih burung.  Heheh...  Jangan marah eh Adik?


Sehari, banyak kali Saif akan pegi tengok puyuh tue.  Suka dia.  Siap suh Papa keluarkan puyuh tue.  Mama tak berani!  Kucing pun Na tak pegang, apatah lagi binatang yang lagi lincah nie. 


Saif nak pegang sendiri.  Taknak Papa kacau!  Senget-senget Saif nak tarik puyuh dari Papa.


Like father like son.  Saif macam nak ramas jek puyuh nie.


Nie pulak burung tekukur. 


Yang nie Saif takut sikit sebab dia asyik menggelepar jek.. Tapi Saif belai-belai jugak la.  Na lari terus.  Amik gambar jek dari jauh!


Dah main burung sana sini.  Masa untuk mandi!  :p  Mandi kat luar tau.  Suka Saif.  Sebab ayam2 dok tengok dia mandi.  Boleh dia sembur air kat ayam tue.  Heheh...


Balik KL..  Tengok, Saif dah letih..  Sure dia teringat-ingat kenangan indah bermain dengan burung.  :p  Nanti kita balik lagi sayang.  Don't worry!




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...