Wednesday, March 31, 2010

RM38.00


Ting.. Ting..
*bunyi syiling masuk tabung*
Na seorang pendeposit setia sejumlah wang kedalam ASD Saif.
Eh, gambar atas tue ASB, ASD buku kaler ungu!

Contoh :
Nani + Tok bagi duit kat Saif = RM30. 
Dan esoknya, Na akan berlenggang kangkung  lenggok utk simpan duit tue dlm ASD Saif.
Sebelum Na isi borang deposit tue, Na bukak dulu purse Na.
Na ambil several notes.
So, in this case Na ambil RM8.
Maka jumlah wang yang akan Na masukkan dalam akaun Saif ialah RM38.
Apa perasaan anda bila the front liner tersenyum sinis bila tgk ada notes RM5 sekeping plus RM1 3 keping together with the 3 keping RM10?

Front liner : "Kak, genapkan je la.. Kan senang?"
Cik Nana : "Owh, saya tak cukup duit utk lunch japgi. Awak tambah lagi RM2 kasi genap leh?"
Front liner : terkedu!

Owh well, ini kan akaun saya anak saya..
Suka hati sayalah berapa RM pon yang saya nak bank in!
Saya tahu awak malas nak tulis
10 x 3
5 x 1
1 x 3 tue kan?????
Jangan tipu sayalah, sebab saya pun banker!
Ahaks!
:)
:)

Na mmg macam tue.
Tak pernah Na bank in jumlah genap.
RM137
RM26
RM94

Sapa2 leh bg policy atau apa2 rules yg highlight that kita takleh bank in amount tak genap?
Meh bagi sini, Na nak baca!
I'm a GOOD policy's reader!
:)

So kawan2..
Jangan malu2 menabung amount ikut suka hati kita yek?
Unless kalau nak guna CDM la, harus la genap kan?
(",)

5 comments:

ezan said...

huhuuhu... nana.. i like ur style la babe...

ezan selalu je miss nak bank in duit sarah sebab nak tgu genap figure la ni.. :P

honeylanz said...

nnt bln depan nk try 498 lak..tgk apa fron liner tu ckp ;)

CIK NANA said...

Ezan : kalau simpan bwh bantal, x dpt dividend Ezan.. Baik kita bank in! :)

Kak Has : bleh kak.. tak salah. Bukan smua front liner mcm tue..sorg dua jek! :)

Mrs. Amie said...

hahahaha... good one Na!

CIK NANA said...

Amie : pengalaman.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...